Skip to main content

O mesiac vstúpime do svojej štvrtej extraligovej sezóny po sebe. Zdobiť nás bude status vicemajstra vďaka historickému aprílovému striebru. V príprave sa nám momentálne darí a všetci sa už tešíme na nový ročník. Generálny manažér klubu Richard Rapáč bol respondentom portálu sportnet.sk, kde odpovedal na viacero zaujímavých otázok.

Na Spiši bol záujem o hokej vždy, avšak v týchto rokoch je historický. Podarí sa vám po týchto krokoch opäť navýšiť už tak historické čísla v návštevnosti či predaji permanentiek?

„Progres vidíme každú sezónu. Snažíme sa ale edukovať fanúšikov, že to, čo sa posledné roky deje, je vysoký nadštandard a donekonečna nebudeme zbierať medaily. Chceme práve aj spomínaným marketingom naučiť chodiť fanúšikov na hokej v našom meste a nie na súperov či výsledky. Je veľmi ťažké meniť nastavenie, resp. pohľad množstva ľudí, ale vidíme, že sa nám to pomaly darí. Toto je pre nás najväčší cieľ do budúcna. Nemať fanúšikov úspechu, ale fanúšikov HK Spišská Nová Ves. Nič však nepriláka fanúšikov ako úspech.“

V predminulej sezóne ste skončili tretí, v poslednej druhí. Máte ambíciu v tej ďalšej zavŕšiť postupku majstrovskými oslavami?

„Súhlasím, že víťazstvá sú vždy krajšie ako prehry, ale aj tie sú súčasťou procesu. Vyhrávať sa nedá donekonečna, aj keby sme veľmi chceli. Za úspech budem považovať, ak bude náš klub bojovať každú sezónu o top šestku. Titulové ambície v lete nemáme, ale pohár chce nad hlavu zdvihnúť každý. Našim fanúšikom môžem sľúbiť, že pre úspech urobíme maximum.“

V rámci marketingu patríte k slovenskej špičke. Prečo ste si práve toto vybrali za prioritu, keď vidíte, že mnohé slovenské kluby takýmto štýlom nerozmýšľajú?

„Ako som spomínal, naše fungovanie je úzko späté s fanúšikmi. Snažíme sa im rôznymi cestami ukázať, že hokej robíme pre nich a dávame do toho srdce. Snažíme sa vrátiť komunite v Spišskej a okolí to, čo oni dávajú nám svojou podporou. Marketingovo to nie je také ťažké zvládnuť, ak cítime spätnú väzbu. Inšpirujeme sa klubmi v zahraničí a snažíme sa rozvíjať myšlienky či nápady rôznych vyspelých športových klubov. Prepojenie diváka so športom je v dnešnej dobe sociálnych sietí už nevyhnutným základom, na ktorom sa po určitej dobe dá stavať.“

Vlani ste navýšili rozpočet o 40 percent. Ako je na tom klub z ekonomickej stránky tentoraz?

„Opäť dôjde k navýšeniu, ktoré si udržanie kádra plus príchod nových zahraničných hráčov vyžaduje. Bolo to hektické leto, pretože náš rozpočet je na naše malé mesto už naozaj dosť vysoký. Nových sponzorov sa nám podarilo nájsť aj mimo Spišskej Novej Vsi, a takisto nám pomohol predaj názvu arény. Budem sa však opakovať že našim generálnym sponzorom sú naši fanúšikovia. Tvoria vysokú časť rozpočtu a bez ich podpory by sme nemali šancu skladať mužstvo na prvú šestku.“

Kompletný rozhovor nájdete na portáli sportnet.sk na tomto odkaze

(zdroj: Šimon Čop, sportnet.sk)