Skip to main content

Čo sa deje v zákulisí nášho klubu? Aký je stav v kádri pre nasledujúci ročník, v ktorom budeme obhajovať bronz? Nad čím sa ešte uvažuje? Na to všetko odpovedal generálny manažér Richard Rapáč.

Pokračujú hektické dni v rámci zabezpečenia budúceho ročníka?

„Pôvodne sme plánovali dovolenku po náročnej sezóne, ale nastala situácia, ktorá nám nedovolila odpočívať. Ak sme chceli udržať bronzový káder pokope, bolo nutné navýšiť rozpočet, a preto sme pár dní po poslednom zápase vo Zvolene boli už v plnom pracovnom nasadení. Keď chceme našim skvelým fanúšikom priniesť radosť z hokeja a najmä víťazstiev, bez kvalitného mužstva to logicky nepôjde. S týmto procesom sú automaticky späté rokovania so sponzormi, ktorým venujeme gro času v letnom období.“

Ako generálny manažér pripravujete tretiu extraligovú sezónu. Dá sa porovnať, kedy to bolo náročnejšie?

„Každá sezóna je niečím špecifická. Či to bola prvá liga alebo extraliga. Pre mňa je táto príprava najťažšia, pretože sa udialo niekoľko vecí, ktoré nám výrazne skomplikovali prácu, respektíve prípravu na ďalší ročník. Už počas bronzovej sezóny sme nie našou vinou prišli o hlavného partnera, ktorý sa dostal do sporu s mestom, ale vďaka celoročnej podpore fanúšikov sme túto stratu dokázali vyrovnať. V kontexte tejto veci očakávame, že mesto bude reagovať a už na najbližšom zastupiteľstve budú poslanci spoločne s pánom primátorom Bečarikom riešiť našu situáciu a dočkáme sa pomoci, ktorú veľmi potrebujeme. Na druhej strane sa nám ozvali noví sponzori, ktorí rozšírili hokejovú komunitu podporovateľov, čo nás veľmi teší. Na každom kroku nás stále zastavujú ľudia, ktorí nám gratulujú, alebo sa pýtajú na posily či spustenie predaja permanentiek. Je to úžasný pocit vidieť, že hokej pozitívne ovplyvnil životy občanov nášho mesta, a to nám dodáva energiu ďalej tvrdo pracovať.“

Športový manažér Radomír Heizer spomínal, že ešte plánujete vystužiť ofenzívu. Aké sú alternatívy?

„Alternatív je viac, ale všetky sú späté s výškou rozpočtu. Momentálne čakáme na výšku podpory mesta a výsledok predaja permanentiek, ktoré nám ukážu, s čím môžeme pracovať. Nie je žiadnym tajomstvom, že sa usilujeme o príchod hviezdneho odchovanca Martina Bakoša, ktorý by naše mužstvo posunul o stupienok vyššie. V hre sú dvaja rozdieloví zámorskí hráči, jeden z českej extraligy a predĺženie spolupráce s Martinom Réwayom, ktorý urobil prvý krok k tomu, aby sme mohli o jeho pokračovaní uvažovať.“

Debaty s Martinom Bakošom intenzívne prebiehajú?

„Rado Heizer je s ním v pravidelnom kontakte. Vieme, že má viacero ponúk, a preto v posledných týždňoch obiehame sponzorov so snahou získať finančné prostriedky, aby sme mu dokázali dať ponuku, ktorá nebude priepastne rozdielna od tých, ktoré dostal.“

Fanúšikovia sa často pýtajú na kanadského útočníka Kalea Kerbashiana. Nakoľko nefiguruje v ofenzíve, ako to s ním vyzerá?

„S Kerbashianom komunikujem od konca sezóny. Obe strany usúdili, že sme v ročníku dokázali zo vzájomnej spolupráce „vyžmýkať“ maximum a budúca sezóna nie je momentálne téma dňa. Na jeho pozíciu tvorcu máme náhradu a veríme, že si Olivier Archambault získa srdcia našich fanúšikov podobne ako Kale.“

V dialógu pre iné médium ste uviedli, že Martin Réway dostal od nás ponuku, no rozhodol sa ísť inou cestou. Prezradíte detaily?

„Ponuka obsahovala určité body, ktoré musí splniť, aby mohol pokračovať v našom drese. Pred nedávnom spravil správny krok na ceste k uzdraveniu. Verím, že ak vydrží, fanúšikovia ho uvidia hrať na najvyššej úrovni. Či to bude u nás alebo nie, to je otázka, na ktorú dnes neviem odpovedať.“

Aká je situácia po sponzorskej stránke?

„Ako som už spomínal, veľmi nás mrzelo odstúpenie firmy Brantner po takmer šesťročnej spolupráci, keďže sme nemohli za vzniknutú situáciu. Pravdepodobná je zmena na pozícii generálneho partnera, kde momentálne prebiehajú rokovania a do konca mesiaca by malo byť už všetko jasné. Veľmi ma teší, že s nami pokračuje každý jeden partner z ostatnej sezóny. K dnešnému dňu sa k nám pridalo ďalších jedenásť nových sponzorov.“

Oslovila bronzová medaila nových podporovateľov?

„Cítime pozitívnu vlnu, ktorá prišla nielen v Spišskej Novej Vsi, ale aj z iných miest. Napríklad sa nám ozvala firma z hlavného mesta, ktorá nás bude podporovať. Tieto veci nás, samozrejme, veľmi tešia, že hokej a naši fanúšikovia robia takúto skvelú reklamu sponzorom nielen u nás na Spiši, ale po celom Slovensku.“

Ako je na tom mesto?

„V prvom rade si musíme uvedomiť, že hokejový klub zastupuje v extralige naše mesto. Tak, ako robíme reklamu sponzorom, robíme ju aj mestu. Očakávame preto podporu, akú majú prvoligové či extraligové kluby. Nechceme nič špeciálne, len aby mesto participovalo svojou troškou. Zápasy priemerne navštevovalo viac ako 3000 fanúšikov a v play-off sme zažili atmosféru, aká tu nebola desaťročia. Občania nášho mesta si zaslúžia takéto pozitívne momenty, kedy sa môžu stretnúť na zimnom štadióne a užiť si príjemne strávené chvíle. To, čo sa dialo na námestí je niečo, čo nemá obdobu. Máme pozitívne spätné reakcie od primátora a poslancov. Verím, že budú sľuby naplnené a hokej v Spišskej Novej Vsi bude naďalej robiť radosť ľuďom a bronzová medaila nebude to posledné, čo budeme spoločne oslavovať.“

Na koľko percent máme zostavený rozpočet?

„Aktuálne je vykrytý zhruba na 70%. Čakáme na ukončenie rokovaní ohľadom pozície generálneho partnera a podporu mesta. Nemalou pomocou je predaj permanentiek, kde očakávame výrazný nárast oproti vlaňajšku. Tieto aspekty rozhodnú o tom, či budeme môcť výrazne posilniť mužstvo v útoku alebo nie.“

Čo viete povedať smerom k novému systému predaja lístkov aj permanentiek?

„Každý rok sa snažíme posúvať klub dopredu a modernizovať ho. Pripravili sme novinku, ktorou chceme osloviť fanúšikov a ktorá nie je finančne náročná, no klubu výrazne pomôže. Vytvorí komfort, ktorí budú môcť využívať pri kupovaní si lístkov na zápas a zároveň im poskytne rôzne benefity, ktoré budú môcť využívať počas celej sezóny. Osobne som veľmi rád, že sa nám podarilo dotiahnuť túto spoluprácu, pretože v zahraničí je odskúšaná a úspešná.“

Bude sa týkať Spišiakov v ďalšej sezóne tradičné príslovie s jedlom rastie chuť?

„Sme skromní a pracovití ľudia. Platí to nielen o vedení, ale aj hráčoch, fanúšikoch či samotných sponzoroch. Cieľom je prinášať ľuďom radosť z hokeja výsledkami i atraktívnou hrou. Úspešný káder z bronzového ročníka sa nám podarilo udržať, čo nás stálo nemalé finančné prostriedky s cieľom udržať nastavenú latku a bojovať o miesto v prvej šestke. Konkurovať tímom ako Slovan, Košice, Zvolen či Poprad je možné len vtedy, ak každý určitým spôsobom priloží ruku k dielu. V meste sa vytvorila silná hokejová komunita a verím, že spoločne ešte dokážeme veľké veci.“

Do piatka 9. júna je potrebné prihlásiť klub do extraligy pre sezónu 2023/24. Bude sa pokračovať pod hlavičkou SZĽH?

„Áno, pokračujeme na základe predrokovanej zmluvy medzi zväzom a klubmi.“

Stále vravíte, že fanúšikovia sú ten dôvod, pre ktorý robíte spišskonovoveský hokej. Celý uplynulý rok stáli pri klube a aj vonku mu vedeli vytvoriť domácu atmosféru. Máte pre nich nejaký odkaz?

„Chcem sa poďakovať všetkým ľuďom, ktorí sa pričinili o historický úspech Spišskej Novej Vsi a zároveň dať im slovo, že urobíme všetko, čo je v našich silách, aby aj nasledujúca sezóna bola nezabudnuteľnou. Naše motto „Jedno mesto, jeden cieľ, jedna rodina“ ostáva nemenné.“